Menu
Kurv

FAQ

Her finder du altid en oversigt over de oftest stillede spørgsmål.

Siden her er ment som en hjælp til dig, hvis du ikke finder svar her er du naturligvis velkommen til at kontakte os;

klik her for at skrive til kundeservice

Mener du der mangler emner er du meget velkommen til at meddele det til os - vi er altid åbne overfor forbedringer.

Klik på Spørgsmålet herunder for at se svaret:

Hvis der er fejl i din levering, skade eller lignende, så følg vores Handelsbetingelser under Reklamation. Reklamation skal indgives samme dag du modtager pakken. 

Her fra vores handelsbetingelser:

- Tag ikke indholdet i brug.

- Gem alt emballage (både indre og ydre), indtil sagen er afsluttet. 

- Pakken må ikke flyttes fra leveringsadressen.

Tag følgende billeder og send dem til info@hebehome.dk

- Pakkens udvendige flader - Alle sider

- Den samlede indvendige beskyttelse

- Det skadede indhold/varer

- GLS-labelen skal være synlig på et af billederne.

Vi modtager betaling via Dankort, kreditkort samt MobilePay.

Du kan også betale via Bankoverførsel, men her kan der gå op til 24 timer før betalingen er registreret.

Vi sender pakker med GLS, til pakkeshop eller direkte hjem til dig. Vi sender ikke som brevpost.

Pakker op til 20kg kan sendes til pakkeshop, fra 20 til 30kg sendes pakken til privatlevering til din adresse. Over 30 kg sendes med fragtmand.

Der er også mulighed for at få leveret til dit arbejde via Firmalevering. Hvis der vælges firmalevering, og modtageradressen ikke er en firmaadresse, så vil pakken automatisk blive ændret til levering til nærmeste pakkeshop. Der vil altid kun blive hævet betaling for den levering, der anvendes.

Større pakker/møbler leveres enten via vores egen firmabil, Danske Fragtmænd, Brink Transport eller privat kurer.

Marmor leveres altid på palle med Danske Fragtmænd på grund af vægt, størrelse og håndtering. 

Bestiller du inden kl. 10.00 afsender vi samme dag, såfremt alle varer er på lager. Hvis du klikker på varebilleder - kan du se om den pågældende vare er på eget lager, på fjernlager eller hvornår den forventes på lager hos os. 

Marmor, Møbler og større pakker - her booker vi fragt hurtigst muligt og informere løbende om status herpå, leveringstiden her er generelt ca. 1 uge.

Under Udsalg - fødselsdag - begivenheder: der kan leveringstiden være forlænget. Vi sender så hurtigt vi kan. :)

Ja - vi tilbyder 14 dages returret på alle lagervarer med enkelte undtagelser - se handelsbetingelser

Vi modtager løbende nye varer og du kan bestille de varer, vi venter i fremtiden også. Det betyder at du kan lave en bestilling med varer som fx først er på lager om 3 måneder. Bestiller du varer som allerede er på lager - så sender vi altid samlet, så snart de nye varer ankommer. Ønsker du de varer, der er på lager nu, sendt med det samme - så lav to forskellige ordrer. 

Bestillingsvarer føgler almindelig lovgivning om 14 dages fortrydelsesret fra du har modtaget din bestilling hjemme hos dig. Er varerne brugt i forbindelse med fotos til SoMe eller andet tages varerne ikke retur og betragtes som brugte. 

Særlige bestillingsvarer tages ikke retur. Marmor, møbler, lysekroner, fødevarer mm - se Handelsbetingelser for yderligere information eller kontakt kundeservice hvis du er i tvivl.

Via Månedskassen tilbyder vi en samlet levering. Igennem måneden kan du logge ind på din konto og lægge varer i månedskassen på varesiden. Yderligere er månedskassen en fordel når du deltager i vores HyggeHaps på Facebook; her kommer der mange gode tilbud frem, som du hurtigt kan lægge i månedskassen, og dermed få varerne til en god pris. Sidst på måneden opgøres månedskassen og du får her besked om betaling/levering. For at få adgang til månedskassen skal du oprette en konto og tilmelde dig vores kundeklub.

Når en pakke sendes til pakkeshop har du 7 dage til af få hentet pakken. Sker dette ikke returneres pakken automatisk til os og GLS fakturerer os gældende fragtpris for returneringen.

Er du i den uheldige situation at pakken er returneret er vi derfor nød til at bede om betalingen for 2x forsendelse - en for returpakken og en for endnu en fremsendelse til dig.

Hvis vi modtager uafhentede pakker retur, skriver vi altid til dig for at gøre opmærksom på det. Herefter aftaler vi det nærmere forløb.

Vi henviser til vores handelsbetingelser

Vi sender altid en bekræftelse på din bestilling via mail, denne sendes så snart ordren er gennemført. 

Hvis du ikke modtager en email med ordrebekræftelse kan du checke din spam-mappe. Vi gør alt hvad vi kan for at sikre optimal levering af emails, men nogle udbydere giver lidt modvind.

Det kan også skyldes at din email-adresse er tastet forkert, i dette tilfælde leveres ordrebekræftelsen ikke. Du er altid velkommen til at kontakte os, hvis du er i tvivl om din emailadresse er angivet korrekt.

Når du er på siden med kontoindstillinger, har du et punkt der hedder Downloads. Det er her du finder filer som du kan hente ned til din egen enhed, f.eks. har vi et farvekort over metallic kalkmaling farver; hvis du køber dette (til 0,- kr.) kan du efterfølgende finde filen under Downloads

Nej - når du bestiller kan du altid vælge at gennemføre købet som 'Gæst' - hermed checker du direkte ud uden at oprette en konto.

Der er dog fordele ved en konto - når du er logget ind, kan du altid se dine tidligere køb, og dermed nemmere genbestille, du kan nemt følge din igangværende bestilling, samt yderligere har du mulighed for flere leveringsadresser. Ikke mindst har du mulighed for at blive medlem af vores Kundeklub - Klub HebeHome - her har vi månedskasse, ugentlig hygge på Facebook og meget mere på vej.

Hvis du ønsker at returnere varer via vores retur-system, så skal du oprette en konto, men det giver optimal mulighed for at følge status på forsendelsen.

Du har mulighed for at købe en returlabel her:

Link til returlabel her >>>

Label kan ikke købes sammen med andre varer. Den sendes direkte på mail til dig, hvor du skal printe den, og sætte den på din retur pakke. Pakken afleveres hos GLS pakkeshop, hvor du skal få pakken scannet eller få en kvittering på den er afleveret. Sørg for at pakke varen godt ind, da retur pakken er dit ansvar til den er modtaget i hel og fin stand hos os igen. Hvis ikke du har en printer kan du på offentlige biblioteker få adgang til en printer. 

Ved fortrydelse skal pakken være hos os indenfor 14 dage. Ved reklamation - kontakt Altid os før du sender noget retur. 

Reklamationer skal indgives til Hebehome samme dag du modtager varen. Se vejledning i handelsbetingelser >>>

Nogle gange beder vi om at få varen retur - den skal sendes til os indenfor 14 dage. Går der længere tid end 14 dage accepteres reklamationen ikke. Vi sender en returlabel til dig på mail, som du skal printe og sætte den på din retur pakke. Pakken afleveres hos GLS pakkeshop, hvor du skal få pakken scannet eller få en kvittering på den er afleveret. Sørg for at pakke varen godt ind, da retur pakken er dit ansvar til den er modtaget i hel og fin stand hos os igen. Hvis ikke du har en printer kan du på offentlige biblioteker få adgang til en printer. 

FAQ Kalkmaling

"MYTE - Man kan bruge Sort maling som spærregrunder!"

- Vi har testet på en god gedign gammel egetræs vindueskarm. Der er både godt med syre fra egetræet og lidt pletter fra vand der er rendt ud. Måske også noget nikotin. 

Det gør den til en troværdig test hvis man skal male gamle møbler, så vil det være samme scenarie. 

  

Vi maler Hele vindueskarmen med kalkmaling Black Velvet. Find den her >>>

For at give testen en Rigtig god chance så maler vi TO gange med den sorte maling. Så er vindueskarmen fuldstændig dækket. Vi lader det tørre til dagen efter og starter så det færdige lag, som er Hvid kalkmaling - nemlig Natural White. Find den her >>>

 

Den hvide får første lag maling og får lov at tørre op. Vi giver IKKE andet lag - for som du Tydeligt kan se på billedet herunder, så trækker alt den tidligere egetræssyre op igennem den hvide maling. Så selvom vi gav den 6 lag - så ville syren stadig trække igennem. 

Så som vist her, duer det IKKE at bruge en mørk farve som spærregrunder, når der skal males hvid til slut. Skulle den være sort, eller en anden mørk farve, så er der INGEN problemer. Så skal du selvfølgelig ikke bruge spærregrunder. Kun hvis du skal bruge en Lys farve  som slut farve. 

Vi anbefaler at du bruger vores spærregrunder i samme serie - Vintage Paint spærregrunder - Stain blocker, den finder du på linket her >>>

  

På Billedet her kan du se vindueskarmen færdigmalet. Den har fået to lag med spærregrunder og derefter to lag med Natural White kalkmalingen 

 

White Stain Blocker forhindrer pletter og misfarvning af dit arbejde, mens og efter du har malet med kalkmaling.

Da de fleste træsorter indeholder tannin, kan disse brunlige eller brunfarvede eller rosafarvede eller gullige misfarvninger forekomme, når malingen påføres. Især eg, redwood, cedertræ og mahogni eller over knaster i visse andre træsorter viser tannin og farveproblemer.

Med Vintage Paint, White Stain blocker spærrer du gennemslag fra eg, mahogni, merbau, meranti, teak og afzelia. Kan også isolere sod, nikotin og tørre fugtskjolder. Ved meget gennemslag kan det være nødvendigt at gentage behandlingen.     

Vintage Paint White Stain Blocker skaber en sikker en sikker tætning mellem træet og det nye maling.

Vigtigt at overholde overmalingsintervallet.

Rækkeevne: 8-10 m2/liter afhængig af bundens porøsitet

Det vil sige denne bøtte på 200 ml rækker cirka til 1 - 2 m2 malet i ét lag

Tørretid: Støvtør efter 30 min, overmalbar efter 12 timer ved 23 ° C / 50%.

HUSK at overholde MINDST 12 timer før du kan give andet lag.

Rengøring af værktøj: vand  

Vejledning :
Sørg for en ren og tør overflade. Mal spærregrunderen på med en pensel eller en malerrulle. Spærregrunderen er lidt tyndere end maling og giver en mælkeagtig overflade, den dækker ikke overfladen med farve fuldstændig men nærmere som en halvgennemsigtig træmaling, hvor man stadig kan se træet igennem. Giv hele overfladen spærregrunder og lad det tørre i MINDST 12 timer. Så kan du male med kalkmalingen i den farve du ønsker. 

Hvis der er behov for to lag spærregrunder, skal der også gå mindst 12 timer i mellem de to lag. 

Og hvornår skal der så bruges 2 lag spærregrunder?

I de fleste tilfælde vil et lag være nok, men det kan være nødvendigt at give to lag. Ved maling af eg, mahogni, merbau, meranti, teak og afzelia, er det ofte disse sorter der kan give gennemslag af lyserøde og gule toner. Det kan også være af gamle rester af nikotin og sod, eller harpiksrester. 

"MYTE - Man kan bruge Sort maling som spærregrunder!"

- svaret på denne Myte - Nej det kan du desværre ikke :) 

FAQ til Klub HebeHome - Månedskasse

Trin 1 - Log ind på din konto

Start med at logge ind på din konto. Hvis du er logget ind, gå videre til trin 2

Klik på "konto - knappen" øverst på siden. På Mobil er det i menuen   du skal klikke på, her finder du linket til login.

Du logger ind med din emailadresse og din adgangskode, som du selv har lavet - klik på glemt adgangskode, hvis du ikke kan huske den for at få tilsendt en ny adgangskode på din email. Du kan altid selv ændre denne kode, når du er logget ind.

Når du er logget ind kommer du til din konto-side. Her kan du ligeledes altid se, hvad du har i din månedskasse på Menupunktet "Se Månedskasse"


Trin 2 - Find varen

Du kan handle varer til din månedskasse, når du er logget ind her i netbutikken. Find den vare du vil købe og klik på billedet.


Trin 3 - Læg varen i månedskassen

Du er nu på varesiden - og når du er logget ind på din konto vil du se disse knapper under varens pris:

På Computer:    Sådan lægger du varer i månedskassen hos HebeHome



På Smartphone       Sådan lægger du varer i månedskassen hos HebeHome på mobil


Når du klikker på "I månedskasse"-knappen får du besked om, at nu er varen lagt i din månedskasse:


Når vare er lagt i månedskassen hos HebeHome


Følg også vores Facebookgruppe "SKØNNE GAMLE SAGER & OUTLET BRUGSKUNST" - her finder du auktioner, hapstilbud og hygge

Når måneden er ved at slutte skal månedskassen gøres op.

Trin 1: LOGIN

Start med at logge ind på din konto. Hvis du er logget ind, gå videre til trin 2

Klik på "konto - knappen" øverst på siden. På Mobil er det i menuen   du skal klikke på, her finder du linket til login.

Du logger ind med din emailadresse og din adgangskode, som du selv har lavet - klik på glemt adgangskode, hvis du ikke kan huske den for at få tilsendt en ny adgangskode på din email. Du kan altid selv ændre denne kode, når du er logget ind.


Trin 2: GÅ TIL KONTO SIDEN

Gå til din konto-side. Hvis du ikke allerede er der, så klik på Konto-linket i menuen.

På computer finder du konto-linket ved siden af HebeHome-logoet.

På mobil/tablet finder du konto-linket i menuen, klik på   først, klik herefter på Konto.


Trin 3: OPGØRELSE

Klik på 'Se Månedskasse':

På computer:


Se indholdet i månedskassen hos HebeHome


På Mobil:


Se indholdet i månedskassen på mobil-tablet HebeHome


Du ser nu indholdet af din månedskasse.

Under varerne vælger du betalings- og leveringsmetode - hvis det ikke er valgt, så start med at opdatere dine valg. 

Vælg Betalings- og Forsendelsesmetode - hvis du vælger levering til GLS pakkeshop, så angiv hvilken pakkeshop du ønsker leveret til.

Klik til sidst på 'Opdater Indstillinger'.


se indholdet i månedskassen hos HebeHome


For at opgøre månedskassen, klik på 'Opgør Månedskasse' - dette åbner et vindue som dette:

'

afslut månedskassen hos HebeHome


Klik på 'Bekræft' - nu beregner systemet den samlede pris og viser det i næste vindue:


afslut månedskassen hos HebeHome


Hvis du betaler med kreditkort eller MobilePay, viderestilles du til betalingsvinduet hvor du gennemfører betalingen.


Månedskassen er nu gjort op og oprettet som bestilling. Vi går nu i gang med at pakke din bestilling til forsendelse hurtigst muligt.



Du kan på ethvert tidspunkt vælge, at opgøre en månedskasse og dermed få varerne tilsendt.